Ob koncu semestra, oziroma ob zaključku predmeta, bom odgovorila na vprašanja, ki nam jih je zastavila asistentka.
Ali menite, da je računalniško podprto sodelovanje uporabno za učitelja?
Mislim, da je ta predmet zelo uporaben, saj smo spoznali veliko različnih spletnih orodij, ki jih lahko učitelji uporabljajo pri svojem poučevanju. Spoznali smo blog, sisteme za deljenje medijskih datotek, družabne zaznamke, družabna omrežja, orodja za skupinsko urejanje datotek, konferenčne sisteme, sodelovali smo pri pisanju wiki-ja, kjer hranimo zapiske predavanj tega predmeta, spoznali smo, kako se izdela didaktična igrica. Z uporabo teh orodij lahko učitelj popestri svoj pouk, ga približa učencem in jih motivira. Hkrati se pri tem učenci naučijo uporabe teh orodij, ki jim bo služila tudi pri nadaljnjem izobraževanju. Seveda pa morajo učitelji paziti, da so ta orodja le pomoč pri običajnem poučevanju, prevelika uporaba tehnologije, izgubi učinek samega poučevanja.
Za uporabo računalniško podprtega sodelovanja bi se odločila na primer pri obveščanju staršev preko bloga. Na blogu bi lahko objavljala, kaj je bilo še posebej zanimivega pri snovi, objavila bi lahko dodatne naloge, starši in učenci pa bi lahko komentirali napisano. Drug način uporabe računalniško podprtega sodelovanja pri pouku bi bil reševanje matematičnega problema v skupini. Učenci bi pri tem uporabljali orodja za skupinsko urejanje, kjer bi bilo točno razvidno, kdo je kaj napisal,...
Mislim, da bi s skupinskim urejanjem dokumentov spodbudili učenje, hkrati pa bi učenci s tem pridobili veščine, ki sem jih opisala že v objavi o skupinskem urejanju dokumentov. Zanimivo bi bilo preizkusiti konferenčni sistem in sisteme za deljenje medijskih vsebin. Tako bi lahko učenci tudi doma dostopali do gradiv, ki so jih uporabljali pri pouku. Zanimive so tudi spletne table, ki bi lahko služile kot zapis idej vseh učencev. To bi lahko uporabili pri obravnavi nove snovi, da na primer izvemo, kaj učenci že znajo od te snovi.
Najmanj primerna se mi zdijo družabna omrežja, to pa zato, ker bi bilo težko nadzirati, kaj delajo učenci.
Katera orodja oz. vrste orodij, ki podpirajo sodelovanje, bi po vašem mnenju moral poznati vsak učitelj? Utemeljite.
Vsak učitelj bi moral poznati sisteme za deljenje medijskih vsebin (vse več gradiv se nahaja na spletu, tako si ga lahko kadarkoli pogledamo), orodja za skupinsko urejanje dokumentov (delo v skupini popestrimo z uporabo spletne storitve) in spletne table (uvodna motivacija).
Katera od teh orodij vam lahko pomagajo pri vašem študiju in zakaj?
Sama največkrat uporabljam orodja za skupinsko urejanje dokumentov, sisteme za deljenje medijskih vsebin, wiki, preizkusila pa sem tudi uporabo družabnih zaznamkov. Največkrat se z orodjem za skupinsko urejanje dokumentov srečamo pri pisanju krajših dokumentov, kjer vsak napiše določen del. Sisteme za deljenje medijskih vsebin uporabljamo vsi, saj imamo tam shranjene seminarske naloge, učne priprave in izpiske. Vsi lahko dodajamo datoteke in jih tudi uporabljamo. Wiki smo pisali že večkrat, koristi nam pri objavljanju zapiskov, krajših povzetkov. Družabne zaznamke pa sem uporabila pri iskanju spletnih strani, ki so mi koristile pri seminarski nalogi.
Na koncu prilagam še sliko najpogosteje uporabljenih besed v mojem blogu. :)
Ni komentarjev:
Objavite komentar